Hogyan kell kicsavarni a beszorult csavart - K2 Vulcan
A korrózió megtámadja az autó összes fém alkatrészét. Leggyakrabban az alvázon és a karosszérián lévő korróziós foltokra figyelünk. Sajnos gyakran elfelejtjük, hogy a csavarok és anyák is rozsdásodnak. Ebben az esetben a korrózió nagyon megnehezítheti vagy akár lehetetlenné teheti a csavar kicsavarását. Ez pedig teljesen meghiúsíthatja a autójavítási terveket.
A rozsdás csavar gyakori probléma
Fontos, hogy a probléma a csavarokat és az anyákat is érinti, amelyek szinte az egész autóban vannak. A legveszélyeztetettebbek a korrózióval szemben azok, amelyek az autó alatt helyezkednek el, például amik a felfüggesztés és a kipufogórendszer egyes részeinek rögzítésére szolgálnak. De ez nem jelenti azt, hogy más csavarok és anyák nem rozsdásodhatnak. A motorháztető alattiak is korrodálódhatnak.
Mindez két tényezőtől függ, az anyag típusától amelyből a csavar készült, és hogy az autó tulajdonosa megvédte-e őket a korrózió ellen. Nem nehéz. Időnként elegendő a csavart korróziógátló szerrel vagy többcélú szerrel, például K2 07-tel permetezni.
A csavarok és anyák korrodálnak, és ezzel problémák is járnak. És ez nem csak a csavar szétszerelésének lehetetlenségével kapcsolatos. Néha még az autó indításakor is, amikor például az autó akkumulátorának negatív pólusát a karosszériával összekötő testkábelek csavarjai és csatlakozó pontjai is rozsdásodnak.
A berohadt csavarok elsősorban a régebbi autókra jellemzők. De nem csak.
Kezelje könnyen a rozsdát
A csavar szárán és az anya belső oldalán menetek találhatók. Ellenkező esetben a csavar és az anya többi felülete sima. Ez azt jelenti, hogy a csavarok könnyen becsavarhatók a menetekbe, a rájuk csavart anyák pedig könnyen eltávolíthatók. Persze, ha erre a célra megfelelő erőt alkalmaznak, és a megfelelő szerszámmal "befogják" a csavart vagy anyát.
A megjelenő korrózió miatt a vas és ötvözeteinek oxidációja következtében nem egyenletes fémrétegek jelennek meg a csavarszáron, az anya belső részén és a menetes helyeken. Ez a korrózió. Ezek az oxidált fémrétegek pedig a menetek beszorulását okozzák, ami nagyon megnehezíti vagy akár lehetetlenné teszi a csavar vagy anya kicsavarását.
A korrózió természetesen nemcsak a meneteket, hanem a csavarfejeket vagy az anyák külsejét is érinti. Emiatt a csavarok és anyák elvesztik gyári formájukat, és például csillagkulccsal vagy dugókulccsal nem lehet őket kicsavarni, a villáskulcsnak pedig nincs megfelelő támasztéka. A meghibásodás annál inkább azt eredményezi, hogy a beszorult, korrodált csavart laposkulcs segítségével ki kell csavarni. Csak két támaszpontja van. A legrosszabb esetben a csavarfej szinte teljesen tönkremegy a korrózió hatására.
Mi okozza a csavarok rozsdásodását? A korrózió szövetségese a nedves levegő, az útsó, a por, a szennyeződés és a rosszul védett anyagok, amelyek érzékenyek a korrózióra. Ezért a víz, az útsó és a nedvesség közvetlen hatásának kitett csavarok – az autó alatt – rozsdásodnak a leggyakrabban.
Hogyan lehet kicsavarni egy rozsdás csavart?
A probléma népszerű, és nem csak az autótulajdonosokat érinti. Ezért több megoldás is hasznos lehet:
▪ A csillagvilláskulcs mindkét irányba mozgatása (kicsavarás és meghúzás), ami lehetővé teszi a beszorult csavar vagy anya enyhe "mozgatását".
▪ A csavarkulcs kalapáccsal való ütése, hogy növelje az elforgató erejét. Nagy a veszélye a fej elcsavarásának.
▪ A csavarfejet felülről kalapáccsal meg kell ütni, hogy kissé meglazuljon és a korróziós lerakódások fellazuljanak. Ebben az esetben fennáll a csavar sérülésének veszélye is. Figyelni kell arra is, hogy a kalapács használata az autó egyes elemeinek lecsavarásakor több kárt okozhat, mint hasznot.
▪ Kerozin használata. A kerozin feloldja a korróziót. Az egyetlen probléma a kerozin megfelelő szállítása a megfelelő helyre. Emellett a kerozin nagyon lassan hat.
▪ A beszorult csavar felmelegítése lánggal. Hasznos lehet, de nagyon szigorú óvintézkedéseket igényel.
Nagyon problémás helyzetekben, amikor a csavarfej letört, elvesztette formáját, vagy a korrózió miatt teljesen szétesett, van néhány mentési mód is:
▪ A fej drótkefével tisztítható a korróziótól, majd egy másik anyát hegeszthetünk rá. Védőruházat, hegesztőmaszk használata, valamint az akkumulátor leválasztása szükséges az autóban. Ezenkívül ügyelnie kell arra, hogy a hegesztésből származó fémreszelékek ne okozzanak problémát - könnyen beleolvadhatnak a szélvédőbe, és megrepedhetnek.
▪ Speciális vésők és kalapács segítségével a rozsdás fejbe egy mélyedést "faragnak" csavarhúzó hegy alakúra. Ez csak azokon a csavarokon segíthet, amelyeket nem csavartak be szilárdan. Egy csavarhúzóval biztosan nem tudod kicsavarni a felfüggesztő elemeket rögzítő csavarokat.
▪ Az utolsó mentési módszer a dörzsárazás speciális csavarokkal. Ezeket a törött csavar átmérőjére kell kiválasztani és (fúróval vagy elektromos csavarhúzóval) a közepébe csavarni. Ezután a belső csavart ki kell csavarni. Ezzel el kell távolítania a törött csavar maradványait.
Létezik azonban egy sokkal egyszerűbb módszer is, amely segíti a sofőröket és a szerelőket az autószereléssel kapcsolatos mindennapi munkákban. Ezzel a módszerrel elkerülhető a rozsdás csavarokkal való birkózás, ami gyakran azok eltöréséhez vezet. Emellett remek segítség lehet a csavar beszakadása esetén is, amikor a szára a menetben maradt. Mi a helyzet a rozsdás csavarokkal?
Csavarlazító - K2 Vulcan
A K2 Vulcan egy vegyi spray, amely sokkal könnyebbé teszi a rozsdás csavarok és anyák lazítását. A szer adagolása nagyon egyszerű, köszönhetően a vékony műanyag szívószálnak, amely lehetővé teszi a nehéz helyek elérését.
Hogyan alkalmazza a csavarlazítót? Csak fújja rá egy rozsdás csavarra vagy anyára, és várjon néhány percet, hogy legyen ideje hatni. Erősen rozsdásodott és beszorult csavarok esetén a csavar felülről történő finom megkopogtatásával támogathatja a szer működését.
Hogyan működik a szer? A szer kétfázisú. Emlékszünk rá, hogy a rozsdás vagy beszorult csavarok kicsavarásakor a korrózió eredményeként keletkező oxidált vasréteg vagy származékai nagyon beszorulnak. A K2 Vulcan könnyen oldja a rozsdát, aminek köszönhetően minden csavart könnyedén kicsavarhat.
A művelet második fázisa a csavarszár vagy az anya belső részének speciális kenőanyagokkal történő kenése. A K2 Vulcan amellett, hogy segít a beszorult csavarok kicsavarásában, csökkenti a súrlódási együtthatót, keni és védi az újbóli korrózió ellen. Ezenkívül feloldhatja a kisebb szennyeződéseket is, mint például: megszáradt zsír, ragasztó, gumi és egyéb anyagok, amelyek megnehezíthetik a csavar vagy anya kicsavarását. Ezenkívül bármilyen hőmérsékleten hatékonyan működik.
Hogyan kell használni a K2 Vulcan-t?
Mi a teendő, ha munka közben beszorult vagy berozsdásodott csavarokkal találkozik? A kicsavarást a rozsda mechanikus tisztításával kell kezdeni, ha a csavarok és anyák erősen rozsdásodtak. Ezután permetezze be a csavarokat és az anyákat K2 Vulcannal. Várunk néhány percet, hogy az anyagok bejuthassanak a megfelelő résekbe.
Erősen rozsdás csavarok esetén óvatosan ütögesse meg kalapáccsal a csavar fejét, ami lehetővé teszi, hogy egy kicsit elmozduljon.
A kicsavaráshoz is ki kell választani a megfelelő szerszámot. Emlékezzünk arra, hogy a gyűrűs villáskulcsok és a villáskulcsok a legjobbak, mert több rögzítési pontjuk van.
Nagyon ellenálló és erősen rozsdás csavarok esetén érdemes újra lefújni K2 Vulcannal és várni néhány órát. Biztosan segíteni fog.
A K2 Vulcan hatékony, könnyen használható (500 ml-es kiszerelésű) termék, és mindenekelőtt határozottan megkönnyíti a munkát. Mint látható, a K2 Vulcan egy nagyon hasznos termék, amelyet érdemes kéznél tartani.